woensdag 31 augustus 2016

Microvita en de Link tussen Geest en Materie

Vandaag sprak ik met iemand die zei dat hij ooit eens het gedachtegoed had omarmd van een beweging die Ananda Marga werd genoemd. Ik had er nog nooit van gehoord en via wikipedia ontdekte ik dat deze organisatie in 1955 in India ontstaan is uit het gedachtegoed van een man met de naam Prabhat Rainjan Sarkar, die overigens van vele markten thuis was, zoals we weldra zullen zien.

Shrii Shrii Anandamurti

Deze heer Sarkar, die overigens ook bekend stond onder de pakkende naam 'Shrii Shrii Anandamurti', wat zoiets betekent als 'Hij die anderen aantrekt door de belichaming van gelukzaligheid' bleek in de jaren tachtig ook nog eens de grondlegger van het concept van Microvita, en daar wil ik even iets langer bij blijven stilstaan.

Deze term verwijst naar iets interessants, namelijk het concept dat er een soort van bewustzijn is dat aan de basis staat van materie. Zij zouden een brug slaan tussen enerzijds de wereld van de materie en die van de geest. Deze microvita zouden de materie maken vanuit het subatomaire niveau (1).

Chiari Fersini's Reality is a Dream (2)
Dit roept bij mij allerlei associaties op, waarbij ik denk aan David Bohm en zijn concept van de Impliciete Orde (3) en de Morfische Resonantie Velden zoals Rupert Sheldrake die heeft geïntroduceerd waar ik op de hoofdsite van het noëtisch onderzoek meer over schrijf (4).

Beiden spelen met het idee dat er een soort van veld of ordenend, sturend principe is dat aan de basis ligt van materie. Toevalligerwijs heb ik afgelopen week ook een boek van Jane Roberts in mijn handen gehad waarin een laten-we-zeggen niet fysiek wezen die luistert naar de naam Seth ook spreekt over energie/materie en bewustzijn (5). Ik heb in het artikeltje over de drie wetenschappelijke taboes ook al over 'hem' gesproken (6).

Hij stelt daar dat alle energie bewustzijn heeft. De link tussen materie en energie is sinds Einstein's E=mc2 snel gemaakt, waardoor je hier ook een argument in zou kunnen zien voor het concept dat op een of andere manier bewustzijn ten grondslag zou kunnen liggen aan het ontstaan en het in stand houden van de materie.

Als afsluiter nog een citaat uit het laatste boek van Tijn Touber (7,8), waar hij in Egypte in een gesprek met een man die hij Abdamelek noemt het volgende te horen krijgt over de piramide van Cheops en het ontstaan ervan. Een knap staaltje inzet van microvita, zou ik zeggen!
"Thoth visualiseerde de piramide in een hogere frequentie, de frequentie van waaruit hij als genie bewust kon scheppen. Hoe krachtiger de creatie op dit niveau werd neergezet, hoe sneller die zich in de onderliggende realiteiten zal manifesteren. In het geval van Thoth duurde dat niet lang." (p. 76)

BRONNEN
(1) http://sarkarverse.org/wiki/Microvita_theory
(2) https://nl.pinterest.com/pin/393783561141410019/
(3) http://www.bizint.com/stoa_del_sol/plenum/plenum_3.html
(4) https://noetiek.wordpress.com/2010/06/22/het-vermengen-van-morfogenetische-velden/
(5) Roberts, J (1986) Dromen, evolutie en waardevervulling. Deventer: Ankh-Hermes.
(6) http://noetiek.blogspot.nl/2016/08/drie-taboes-van-de-huidige-wetenschap.html
(7) Touber, T. (2015) Heimwee naar het Paradijs. Lev-boeken.
(8) http://noetiek.blogspot.nl/2016/08/wederom-zoeken-in-de-eeuwigheid-naar.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten